Czas kwarantanny, kiedy musimy pozostać w domu i zawiesić pracę w naszych salonach jest bardzo trudny dla nas wszystkich. Wykorzystajmy go jednak lepiej, żeby stworzyć solidne fundamenty naszego biznesu, nawiązać fajne i trwałe relacje ze swoim klientem, aby zaraz po okresie kwarantanny znów móc zapisać wszystkie swoje klientki i rozpocząć prace pełną parą. Jak jednak podtrzymywać tę relację? Oto kilka sposobów na posty edukacyjne.
Komunikując się z klientem trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy – algorytm. Brzmi strasznie, ale takie straszne nie jest. Chodzi o to, że nasze posty nie docierają do wszystkich naszych odbiorców, a jedynie do części z nich. Dlatego tak ważne jest wielokrotne powtarzanie tych samych komunikatów. Nie tylko dla stałych odbiorców, ale i dla tych zupełnie nowych, którzy na pewno trafią na Twój profil. Dlatego najlepiej do ciągłej komunikacji stworzyć serię wpisów, aby docierać do swoich klientów z odpowiednią częstotliwością. Każda z nas ma zupełnie inną grupę odbiorców i Ty najlepiej powinnaś wiedzieć w jaki sposób przedstawić komunikat aby dotarł do Twojego klienta.
Większość klientek wyszukując specjalistów w danej dziedzinie korzysta przede wszystkim z internetu. To jak wyglądają Twoje Social Media to Twoja wizytówka. To pierwsze miejsce jakie zobaczy klient zanim jeszcze trafi do Twojego salonu. Warto przeanalizować swoje dotychczasowe działania w internecie i wprowadzić pewne ulepszenia, które pomogą Ci w przyszłości bardziej wyróżnić się na tle konkurencji. Zwróć uwagę na to jakie zdjęcia wrzucasz. Czy są w podobnej kolorystyce? Czy są ostre i dobrze doświetlone? Im bardziej estetyczny wygląd Twoje profilu tym chętniej klientki na nim zostaną i będą chciały odwiedzić Twój salon.
Poniżej propozycja kilku cykli informacyjnych dla Twojego klienta:
- #zostańwdomu #zapuśćbrwi To fantastyczny czas na zapuszczanie brwi. Czas kiedy nie trzeba wychodzić z domu i najtrudniejszy moment w zapuszczaniu po prostu przeczekać. Tu mogą się pojawić posty z instrukcją masażu, informacją o odpowiedniej suplementacji, indywidualne konsultacje online z klientami i rady gdzie ewentualnie mogą co nie co wyrwać, a gdzie absolutnie wyrywać nie można itp. Wasze kreatywność w tym temacie nie ma granic.
- Wasze praca to na pewno wasza pasja, a temat stylizacji brwi jest tak głęboki, a ciekawostek na ten temat jest tak dużo, że można stworzyć cały cykl interesujących informacji na ten temat. Do stworzenia samodzielnych grafik i cytatów jest bardzo dużo aplikacji. Ja osobiście polecam „Word swag”, ale na pewno znajdziesz inne ciekawe aplikacje do tworzenia tego typu prostych grafik.
- Możesz też ten czas poświęcić na komunikację z klientem i odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytanie. Zrobić LIVE CZAT na instagramie lub Q&A i po prostu pogadać do swoich klientów na Story, wiem, że to może być na początku krępujące, ale uwierz mi to tylko chwilowe, a przynosi to świetne rezultaty. Pamiętaj, że tam po drugiej strony są osoby, z którymi widujesz się na co dzień i z którymi rozmawiasz na różne temat w swoim gabinecie.
Przedstaw się w oczach klienta jako ekspert w swojej dziedzinie.
To na pewno doda prestiżu Twojemu salonowi, a Ty zyskasz duże uznanie w oczach klienta. Ten czas kwarantanny to idealny moment na ugruntowanie swojej pozycji na lokalnym rynku. W końcu wszystko wróci do normy i znów wrócimy do normalnej pracy.
Audyt social media dla stylistek brwi i rzęs
Od ponad roku przy prowadzeniu social mediów wspiera mnie specjalistka w tym temacie. Wyjątkowo Ty też możesz skorzystać z pomocy Sary, która przygotowała dla Was super ofertę! Sprawdź ofertę audytów social media dla branży beauty. To idealny czas, aby dowiedzieć się gdzie popełniasz błędy i jak możesz usprawnić swoje działania. Kliknij i przeczytaj więcej >>
No comment yet, add your voice below!